Weight Gainer

Hvis du i forbindelse med din træning gerne vil tage på, så du sikrer dig, at dine muskler vokser, så kan det være en rigtig god idé at supplere med weight gainer. Weight gainer består af proteinpulver og kulhydrater, hvilket faktisk er en kombination, der egner sig godt til brug lige efter træning, hvor din krop har brug for energi og protein. Weight gainer er, som navnet antyder, et produkt, der har til formål at øge din kropsvægt. Det er ikke noget vidunderprodukt, der bare tryller kilo frem. Det er bare en ordenlig portion protein og kulhydrater, men det er altså en kombination, at man næsten ikke kan få nok af, når man prøver på at tage på i form af muskler. Her finder du en liste over noget rigtig godt weight gainer. Hvis du endvidere scroller lidt længere på siden, så kommer vi også med en masse god information om weight gainer.

Hvem har gavn af Weight Gainer?

Det skal ikke være nogen hemmelighed, at weight gainer er et produkt, der er lavet til folk, der ønsker at tage på i vægt – og primært i muskler. Som tidligere nævnt er weight gainer altså ikke et eller andet vidundermiddel, der lige pludselig giver dig store muskler og ekstra kilo de rigtige steder. Weight gavner er “blot” en rigtig stor kaloriebombe, der indeholder protein og hurtigt optagelige kulhydrater, der vil gavne din træning. Er du på diæt og prøver at tabe dig, så hold dig væk fra weight gainer. Det er ikke for sjov, at det hedder weight gainer. En portion weight gainer indeholder omtrent 400 kalorier hvoraf der er 30-40g protein.

Er Weight Gainer virkelig nødvendigt?

Næh, weight gainer er ikke virkelig nødvendigt for, at du kan vokse og få mest ud af dit slid og slæb i træningscenteret, men det er altså en væsentlig nemmere løsning end at skulle kvæle det samme antal kalorier i fast føde. For ikke at nævne den tid, at man sparer. Hvis du nogensinde har prøvet at bulke (periode i ens træning, hvor man er i kalorieoverskud for at øge ens vægt) alvorligt før, så ved du hvor krævende, det er både at skovle alt det mad ned, der er nødvendigt for at vokse, men det tager altså også lang tid at bikse mad sammen for ikke at nævne, at man også skal være kreativ med maden, så man ikke går fuldstændig død i det. Her er weight gainer altså et genialt alternativ. Det tager under 5 minutter at lave og drikke en weight gainer-shake. Hvor mange kalorier + protein kan du nå at lave og indtage i fast føde på samme tid? Weight gainer er altså et nemt og hurtigt kosttilskud! Det er “nødvendigt” for dig, hvis du ønsker at øge din kropsvægt med fokus på større muskler, men ikke kan nå eller har tid og lyst til at indtage alle de nødvendige kalorier i fast føde.

Hvor meget Weight Gainer dagligt?

Hvor meget weight gainer man har brug for at indtage dagligt er ret individuelt. Den bedste måde at finde ud af hvor meget weight gainer, du har brug for hver dag er ved at finde dit ligevægtsindtag. Det kan du læse meget mere om ved at følge linket. Som tommelfingerregel siger man, at man skal være på 500 kalorier i overskud hver dag, når man bulker. Så hvis du kun mangler 400 kalorier dagligt for at komme op på det, så har du altså kun brug for én weight gainer-shake. Mangler du flere kalorier dagligt for at komme op på 500 kalorier over dit ligevægtsindtag, så må du enten klemme noget mere weight gainer ned eller indtage kalorierne på anden vis.